Vrijwilliger op Lesbos - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu Vrijwilliger op Lesbos - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger op Lesbos

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

25 Februari 2017 | Nederland, Groot-Ammers

Vandaag de eerste shift gedraaid. Wat voelde het goed om er weer te zijn.
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik op het kamp kwam.
Een heleboel tenten weg, daar stonden nu allemaal containers en andere onderkomens. Heel dankbaar dat het nu voor de mensen veel comfortabeler wordt. En geen kinderen en vrouwen op het kamp.
Die waren wanwege de sneeuw ondergebracht in hotels en op een ander kamp. Zij hopen met een paar weken weer terug te keren. Oude bekenden gezien en gesproken.
Erg fijn om dan weer blije gezichten te zien maar ook mensen die
de vorige keer nog positief waren en die nu de wanhoop nabij waren omdat het allemaal zo lang duurt, vreselijk.

• 26 Februari 2017 - 09:13

Jan Versluis:

Wat leuk om je verhaal te lezen,zo kunnen we je een beetje volgen en met je meeleven.
    Heel veel sterkte Ik blijf je volgen
    Gr Jan

• 26 Februari 2017 - 12:17

Gerda:

Hoi Anja, wat fijn dat het weer zo goed voelt om er te zijn. En ook een hele verbetering die containers. in ieder geval beschut tegen kou en regen.
    Je zult de vrouwen en kinderen wel missen. Gaan jullie die ook van eten voorzien buiten het terrein? Ja heel jammer dat de procedures allemaal zo lang duren voordat ze weten waar ze aan toe zijn.
    Blij dat jullie daar wat zon en liefde kunnen brengen.

• 27 Februari 2017 - 11:25

Kees En Gerda:

Hoi Anja. Geweldig dat je ook kan zien met je eigen ogen dat God daar ook aanwezig is Hij zorgt. Fjin dat je zo Zijn licht en Zijn liefde mag laten schijnen in een gebied vol wanhoop. We wens je Zijn kracht toe om dit vol te houden. Liefs Kees en Gerda. Doe Jan ook de groeten van ons.

Tags: Lesbos