Mijn laatste verslag van deze reis. - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu Mijn laatste verslag van deze reis. - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verslag van deze reis.

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

08 Maart 2017 | Nederland, Groot-Ammers

Woensdag.
Ik ben nu echt aan het aftellen. Het regent en het onweert.
Wat is het dan schrijnend om voor je ontbijt, een croissant en een fles water buiten in een rij te moeten staan.

Je werk tijdens de dagshift.
Ik ben ingedeeld bij de info en de kleding.
Bij de info komen de mensen deze keer veelal voor kleding.
Je vraagt dan om de doctors-papers voor het registratienummer
En waar hij/zij verblijft op het kamp.
Als alles klopt geef je een bonnetje en mogen ze kleding, deze keer jassen en sweaters uitzoeken. Ook komen de mensen voor nieuwe polsbandjes als ze gebroken zijn.
Als het regent komen ze ook voor vlonders onder de tent en
regenponcho's

Bij de kleding haal je de kleding, deze keer jassen en sweaters,
uit de dozen en die hang je dan in de magazijncontainer zodat ze die, zonodig, kunnen pakken om in de winkelcontainer te hangen.

Ook ben ik bij de new-arrivals geweest.
Deze mensen zitten in een ruimte waar zij niet uit mogen.
Er is een kleine buitenplaats met een hoog hek er om heen.
Zij moeten eerst langs de doctor voor de screening en dan krijgen ze een registratienummer. De mensen zijn dan soms 's nachts aangekomen. Vaak helemaal nat en gedesoriënteerd.
Je hoort dan de meest vreselijke verhalen over wat ze tijdens de oversteek hebben meegemaakt.
Deze keer waren er 8 kinderen bij. Ik heb voor alle kinderen een rugtasje kunnen vullen met spulletjes die ik uit Nederland had meegenomen. Ook heb ik buiten op straat met ze getekend en met ballonnen gespeeld.
Nog 1 dag werken en dan zit het er weer op.
Een Afghaanse vluchteling gaat donderdag voor ons koken.
Hij was zo trots toen wij dit aan hem vroegen om te doen.
Wat een mooi afscheid van 2 weken verblijf bij de vluchtelingen.

  • 08 Maart 2017 - 20:11

    Leny:

    Je bent een kanjer Anja, wat een verhalen en wat een ervaring voor jou, goede reis naar huis en tot snel xx Leny

  • 08 Maart 2017 - 21:43

    Emma:

    Ontroerend om te lezen dat je een rugzakje aan de kinderen heb kunnen geven dan hebben ze toch nog iets voor hun zelf.
    Ik ben benieuwd wat je donderdag gaat eten

  • 08 Maart 2017 - 23:00

    Petra:

    Lieve Anja,

    Wat heb je weer veel mogen meemaken....En ja hart voor kinderen zal je nooit verliezen!!!
    Sterkte met afscheid nemen en een veilige terugreis. Tot zondag in de kerk.

    ps. eet smakelijk donderdag ;)

    Liefs van ons uit de Molenlaan.

  • 09 Maart 2017 - 16:12

    Willem Bos:

    Anja, het was leuk om deze verslagen te lezen. We hebben bewondering voor je inzet. Hopelijk heb je wat kinderen blij kunnen maken met de spulletjes. We hopen je snel weer te zien. Goede reis naar huis.
    Groeten, Claudia en Willem

  • 09 Maart 2017 - 22:26

    Gerda:

    J
    Hoi Anja, ja dan zit het er weer op en kun je weer naar huis. Een dubbel gevoel denk ik.
    Aan de ene kant is je werk daar niet klaar en aan de andere kant trekt thuis ook weer.
    Jullie hebben fantastisch werk gedaan en ik hoop dat er weer mensen komen die het van jullie overnemen.
    Goede reis en tot morgenavond, groetjes Gerda.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anja

Op dit moment voel ik mij geroepen om daar te dienen waar nodig is en Zijn liefde te laten zien op deze wereld.

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 11370

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos kerst 2017

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Februari 2017 - 10 Maart 2017

Tweede reis naar Lesbos

Landen bezocht: