Dinsdag 26 december 2017 - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu Dinsdag 26 december 2017 - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

Dinsdag 26 december 2017

Door: Anja van Vliet.

Blijf op de hoogte en volg Anja

26 December 2017 | Griekenland, Lesbos

De eerste werkdag op het kamp.
Ik was zo benieuwd naar wat ik er aan zou treffen.
Het is er overvol. Er verblijven nu meer dan 7000 vluchtelingen
terwijl er eigenlijk maar plaats is voor zo'n 2000 mensen.
Het is er mensonterend en vreselijk vies.
Nog erger dan de vorige keer.
Samen met Jan over het kamp gelopen en gekeken op de
plekken waar we vorig jaar gewerkt hebben.
Mooie gesprekken gehad met de vluchtelingen.
Onder het genot van een kopje thee vertelde een jongeman dat hij misschien morgen, 27 dec, naar Athene mocht vertrekken. We wensten hem geluk.
Later in de middag zag ik hem weer en kwam hij naar mij toe met een big smile op z'n gezicht, mama ik mag morgen naar Athene.
Ik kreeg een dikke knuffel van hem.
Hoe mooi is dit........
Bij de info gestaan en tenten opgeruimd.
Er waren de afgelopen dagen weer zoveel mensen aangekomen
zodat er niet eens plaats was voor iedereen om de nacht binnen door te brengen.


  • 26 December 2017 - 22:59

    Els Van Hooijdonk:

    Hoi Anja. Ik heb je verslagen gelezen. Het is weer heftig allemaal. Fijn dat je ondanks alle ellende ook die mooie momenten hebt. Ik vind het knap wat je doet. Ik wens je nog veel sterkte verder. Ik blijf je verslagen lezen.
    Groetjes Els

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Anja

Op dit moment voel ik mij geroepen om daar te dienen waar nodig is en Zijn liefde te laten zien op deze wereld.

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 11343

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos kerst 2017

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Februari 2017 - 10 Maart 2017

Tweede reis naar Lesbos

Landen bezocht: