Vrijwilliger op Lesbos - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu Vrijwilliger op Lesbos - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

Vrijwilliger op Lesbos

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

01 Maart 2017 | Nederland, Groot-Ammers

Dinsdag zijn we met Hessel naar de grave-yard geweest. Het was weer indrukwekkend al die zwemvesten. Met ieder zwemvest zijn/haar eigen verhaal. Deze beelden wennen nooit. Zij komen zo bij mij binnen, vreselijk. Het lijkt of de wereld stil staat. Wat een contrast nu alles weer uit gaat lopen en er ook al bomen in bloei staan. Langs de dirty road, waar de vluchtelingen aankomen, was ook nog een klein opvangkamp wat nu leeg was maar zo nodig gelijk weer in gebruik genomen kon worden.
We hebben aan een haventje lekker in de zon gezeten en geluncht. 's Avonds nog maar een paar uur geslapen want om 12 uur gingen we de nacht in tot half 9 's morgens.
Tijdens de nachtdienst met een getraumatiseerde vluchteling zitten dammen. Wat is het fijn als zo'n man dan even met zijn gedachten ergens anders mee bezig is en dat je hem ziet lachen.
Ik kan daar dan zelf ook zo blij van worden, super om dit te mogen doen. Wat een zegen.

• 01 Maart 2017 - 19:02

Gerda:

Hoi Anja, mooi te lezen dat een potje dammen al kan helpen om even je verdriet los te laten.
    Zo merk je toch dat het helpt dat je er voor hen kunt zijn.
    Ga zo door, we wensen jullie Gods kracht en nabijheid toe als er moeilijke momenten zijn.
    Als je daar de problemen ziet vallen onze problemen vaak wel mee.
    Succes en Gods zegen. liefs Gerda.

• 03 Maart 2017 - 10:45

Leny:

Hoi Anja, prachtig hoe jullie de mensen kunnen voorzien van de allerkleinste lichtpuntjes....nog heel veel succes, Liefs Leny

• 04 Maart 2017 - 19:33

Emma:

Lieve Anja het lijkt zo gewoon een potje dammen maar hoe bijzonder is het dat jij door je inzet een lach ziet doorbreken bij een getraumatiseerde vluchteling!
    Alle goeds verder toegewenst ook voor Jan!
    Lieve groet Emma

Tags: Lesbos