Een nachtdienst in het vluchtelingenkamp - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu Een nachtdienst in het vluchtelingenkamp - Reisverslag uit Groot-Ammers, Nederland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

Een nachtdienst in het vluchtelingenkamp

Door: Anja

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Maart 2017 | Nederland, Groot-Ammers

Met heel een liefde en geduld luister je naar de verhalen over thuis en waar ze naar uitkijken.
Je hoort de vreselijkste verhalen. Meisjes die onderweg verkracht zijn en mensen die in hun thuisland gemarteld zijn, mensen die moesten vluchten voor de Taliban.
Je probeert de mensen te bemoedigen.
Wat is er mooier dan bij een vluchteling, HALLELUJAH FOR THE CROSS, uit zijn telefoon te horen schallen. Dank U Heer. Daar krijg je toch kippevel van? En dat is dan echt niet van de kou.
's Nachts om 4 uur dammen hoe verzin je het. Wat is het dan mooi om een schaterlach te horen uit een bijna tandloze mond.
Ook komen ze met een heel stel bij je aan gaan lekker waterpijp zitten roken met elkaar. Ook komen de vluchtelingen langs met eten en brengt Shafi lekker thee en capuchino.
En dan van lieverlee wordt het stil op het kamp. Er komt nog een enkeling aan het hek die ook naar binnen wil.
En iedere morgen wordt het weer licht, komt de zon weer op en krijgen we weer een nieuwe dag. Dan ziet het er in het kamp zelfs vredig uit. Voor sommige mensen een fijne dag, die hebben goed nieuws gekregen. Voor sommige mensen aan zware dag want die hebben nog steeds geen goed nieuws gekregen en dan is vaak de wanhoop van het gezicht te lezen.

• 05 Maart 2017 - 11:15

Thelma:

Wat heb je toch een mooi en goed hart lieve Anja! Ik ben supertrots op je !
    Dikke kus
    Thelma

• 05 Maart 2017 - 15:13

Gerda:

Hoi Anja, ik heb het idee dat jullie het deze tweede keer veel intenser beleven.
    Gelukkig zijn de omstandigheden, het weer en de tenten ook wat beter.
    Maar mooi dat jullie de mensen zo kunnen bemoedigen.
    Groetjes ook aan Maarten en Jan.

• 06 Maart 2017 - 11:33

Petra:

Geniet van jullie laatste week en laat Zijn Licht maar schijnen door jou heen!!!!!

• 06 Maart 2017 - 16:31

Wilma Rekoert :

Ik heb grote bewondering voor je Anja. Heel veel wijsheid en sterkte gewenst. Meisje een dikke knuffel voor jou.