5 januari 2018 laatste werkdag op kamp Moria - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu 5 januari 2018 laatste werkdag op kamp Moria - Reisverslag uit Lesbos, Griekenland van Anja Vliet - WaarBenJij.nu

5 januari 2018 laatste werkdag op kamp Moria

Door: Anja van Vliet

Blijf op de hoogte en volg Anja

05 Januari 2018 | Griekenland, Lesbos


Vanmorgen met een beetje een vreemd gevoel naar het
kamp. De zon scheen uitbundig voor ons. Afscheid nemen van de andere vrijwilligers en de vertalers waarvan ik er enkele al voor de derde keer meemaakte.

Het werk bestond vandaag uit het controleren van zo'n
30 isoboxen hoeveel personen er in huizen en of ze ook
wel echt op die plek geregistreerd stonden.

Je wilt niet weten wat je dan soms te zien krijgt.
15 personen in een hok, want iets anders is het niet,
van 18 vierkant meter.

Maar als je dan opmerkt hoe dankbaar de mensen
dan toch kunnen zijn, word je zelf wel heel klein.

Ook nog vluchtelingen naar een andere plek verhuisd. Soms zijn ze er blij mee maar het kan ook zo maar dat ze niet willen
of dat ze er ontzettend verdrietig van worden.
Het kan dan heel lang duren voor alles voor elkaar is.

Afscheid genomen van Maria en Mohamed met een lekker
kopje thee. Als herinnering heb ik Maria mijn flesje parfum gegeven.
Ook nog van een familie uit Afghanistan. Ik heb daar mijn
VVAC sjaal achtergelaten. Wat was die man er blij mee.
Hoe bijzonder is dat een vluchteling op Lesbos met een sjaal
van VVAC:)

Het waren 2 bijzondere weken. Ik ben heel dankbaar dat ik
het weer heb mogen doen. Ook besef ik des te meer hoe bevoorrecht wij zijn om in een vrij land te leven.

Het contante geld dat ik heb ontvangen heb ik aan Euro Relief
gegeven. Dat is de organisatie waar wij voor werken op het kamp. Er is vooral gereedschap voor gekocht. Ook wordt er
gespaard voor een pasjessysteem voor de vluchtelingen terwijl zij
nu nog met onduidelijke verfrommelde papieren komen bij het uitdelen van de maaltijden, kleding, luiers enz.

Ik dank iedereen die mij financieel gesteund heeft heel hartelijk.


  • 06 Januari 2018 - 11:39

    Gerda:

    Hoi Anja,
    Je hebt mooi werk gedaan hoor, petje af.
    Je kunt alleen de wereld niet verbeteren. Maar alles wat je gedaan hebt uit Liefde is blijvend.
    Welkom thuis.

  • 06 Januari 2018 - 12:59

    Johan En Petra Terlouw:

    Goeie reis naar huis Anja, wat jij achterlaat is jouw liefde voor mensen in nood...super tof.
    Wel beetje jammer van die VVAC sjaal :)

  • 06 Januari 2018 - 13:20

    Emma:

    Ha mooi mens,
    Wat zou het een omschakeling zijn als je weer thuis ben van een tentenkamp naar een huis,
    Wat een mooi werk heb jij gedaan daar Anja ook wel weer moeilijk lijkt mij om afscheid te nemen ik wens je een goede reis en hoop je snel te spreken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Lesbos

Anja

Op dit moment voel ik mij geroepen om daar te dienen waar nodig is en Zijn liefde te laten zien op deze wereld.

Actief sinds 14 Feb. 2017
Verslag gelezen: 277
Totaal aantal bezoekers 11359

Voorgaande reizen:

25 December 2017 - 06 Januari 2018

Lesbos kerst 2017

14 Februari 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

24 Februari 2017 - 10 Maart 2017

Tweede reis naar Lesbos

Landen bezocht: